Mijn werkwijze

Hier vind je terug hoe ik te werk ga als jouw funnel manager.

Mijn werkwijze

Hier vind je terug hoe ik te werk ga als jouw funnel manager.

Jouw salesfunnel in kaart brengen

Voordat we van start gaan breng ik eerst jouw huidige salesfunnel in kaart. Je krijgt hierdoor meer inzicht in de huidige manier van het pad dat je klanten online bewandelen. 

Het in kaart brengen van je huidige funnel doe ik gratis door middel van een telefonisch gesprek. Je krijgt hiervan een overzicht zoals degene die hier afgebeeld is. Naast het overzicht geef ik je ook tips waar je direct wat mee kunt.

Strategie & implementatie

Na een intake waarin ik jou, je doelen, je bedrijf en de markt waarin je opereert leer kennen maak ik eerst een funnelstrategie. 

Gezamenlijk overleggen wij hoe en met wie we deze strategie gaan implementeren. Mijn specialisme zit in het managen en automatiseren van de funnel. Zelf heb ik een netwerk van marketeers waar ik mee samen kan werken, mochten deze niet aanwezig zijn binnen jouw bedrijf.

 

Testen van de salesfunnel

Nu de funnel staat kan deze getest worden, uit de test van de salesfunnel kunnen twee situaties naar voren komen:

  1. Behaald de funnel de resultaten die we willen? Dan gaan we door naar de volgende stap, de marketingfunnel.
  2. Presteert de funnel niet naar behoren? Ik kijk waar deze verbeterd kan worden en pas dit aan tot de salesfunnel wel de resultaten behaald die we willen. Hierna gaan we door naar de marketing funnel.

Marketingfunnel

Het is tijd om de salesfunnel te vullen!

Op basis van de verschillende awareness niveaus maak ik een strategie waarin we prospects al in een vroeg stadium van de content voorzien die ze nodig hebben voor hun probleem. Op deze manier gaan we de salesfunnel vullen met prospects.

Het doel van deze fase is om een geautomatiseerde marketingfunnel te maken die inspeelt op alle stages van de awareness piramide. Deze funnel sluit vervolgens weer aan op de salesfunnel.

Rapportage en evaluatie

Periodiek hebben wij overleg met alle betrokkenen. De funnel staat hierbij centraal, middels een dashboard is te zien wat de resultaten zijn.

In dit overleg bespreken wij resultaten, wat er gebeurd is en wat er moet gebeuren komende periode.

Wil je met mij samenwerken?

Vul onderstaand contactformulier in, ik zal binnen 2 werkdagen contact met je opnemen.